flag Судова влада України

СТАРТУВАВ ІІІ ТУР ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «КРАЩИЙ ДЕРЖАВНИЙ СЛУЖБОВЕЦЬ»

30 липня 2013, 09:48

Рекомендації щодо підготовки, презентації та захисту творчих робіт.

Учасникам ІІІ туру щорічного

Всеукраїнського конкурсу

«Кращий державний службовець»

1.    Загальні положення

   Одним із етапів заключного туру щорічного Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець» (далі – Конкурс) є написання, презентація та захист конкурсантом творчої роботи.

    Творча робота – це самостійне дослідження з актуальних проблем державного управління і місцевого самоврядування, державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, на основі аналізу якого Оргкомітетом робиться висновок про рівень знань учасника Конкурсу, вміння застосовувати їх у практичній роботі та уміння презентувати результати свого дослідження.

У процесі виконання творчої роботи та під час її захисту конкурсант має продемонструвати:

-         знання про сутність та шляхи реалізації державної політики у певній сфері державного управління в умовах системної модернізації країни;

-         розуміння передумов і необхідності здійснення реформ в Україні та шляхів їх реалізації;

-         володіння інформацією про шляхи реалізації антикорупційної політики в Україні, знання і вміння, які забезпечують здатність запобігати виникненню корупційних діянь і протидіяти корупції у процесі управлінської діяльності;

-         вміння виявляти та аналізувати проблемні ситуації у процесі професійної діяльності;

-         вміння оцінювати зміни, які відбуваються в Україні та її регіонах;

-         вміння формулювати судження та робити ґрунтовні висновки, логічно, послідовно і доказово їх викладати.

Завданнями написання творчої роботи є:

-         вивчення стану розробки проблеми у наукових публікаціях;

-         аналіз зарубіжного і вітчизняного досвіду реалізації державної політики у певній сфері чи галузі або вирішення конкретної управлінської проблеми (відповідно до обраної теми творчої роботи);

-         вивчення та аналітична обробка інформаційних та статистичних даних, що стосуються теми творчої роботи;

-         розробка та обґрунтування пропозицій щодо поліпшення роботи в тій чи іншій сфері діяльності, визначеній обраною темою роботи.

У роботі необхідно стисло, логічно й аргументовано викласти зміст і результати досліджень, уникаючи загальних слів, бездоказових тверджень, тавтологій.

Творча робота захищається згідно з затвердженим графіком.

До захисту конкурсант готує виступ (доповідь) та необхідний ілюстративний матеріал у вигляді таблиць, графіків, схем, мультимедійних слайдів, які висвітлюють результати дослідження.

Для кращого сприйняття матеріалу (у разі необхідності) бажано забезпечити комплекти роздавальних матеріалів (таблиці, діаграми, графіки, схеми тощо) для членів оргкомітету.

Мультимедійний супровід виступу та роздавальні матеріали надаються Оргкомітету не пізніше ніж за тиждень до захисту електронною поштою або особисто.

 

2.    Рекомендації щодо оформлення мультимедійної презентації

Мультимедійна презентація має відповідати таким вимогам:

-         мова оформлення презентації – українська;

-         відповідність змісту презентації змісту творчої роботи;

-         зміст презентації має бути чітко структурованим, кожний новий слайд має логічно випливати з попереднього;

-         стислість і лаконічність викладу матеріалу, максимальна інформативність тексту;

-         лаконічність тексту на слайді (на одному слайді доцільно вміщувати не більше ніж 12-15 рядків тексту);

-         завершеність змісту кожної частини текстової інформації (найбільша ефективність досягається тоді, коли ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді);

-         відповідність зображень змісту доповіді;

-         обґрунтованість і раціональність використання графічних об'єктів;

-         максимальна кількість графічної інформації на одному слайді – 
4 малюнки (діаграми, схеми, графіки і т.д.) з текстовими коментарями (не більше 2 рядків до кожного);

-         кегль шрифту має бути не менше ніж 20-22 pt. (бажано без використання складних прописних шрифтів та змішування різних типів шрифтів в одній презентації);

-         використання єдиного стилю оформлення;

-         кольори схем, діаграм, малюнків повинні бути яскравішими за тло (краще використовувати світле тло з невеликою кількістю декоративних елементів).

 

Всі слайди (крім першого) мають містити порядковий номер.

Кожний слайд (крім першого) має містити заголовок.

Презентація не повинна бути громіздкою. Презентація виступу на захисті творчої роботи не повинна перевищувати 12 слайдів, але краще вкласти матеріал у 8-10 слайдів (максимум 2 слайди на хвилину промови).

Для уникнення непорозумінь та несумісності програмного забезпечення для демонстрації мультимедійних презентацій рекомендується підготувати її у форматі MS PowerPoint.

 

Структура презентації:

Слайд № 1: назва творчої роботи і відомості про автора (ПІБ, посада та місце роботи).

 

2013

 

 

Слайд № 2: актуальність теми, мета та завдання дослідження.

Слайди № 3-4: вихідні дані (розробленість теми, нормативно-правове забезпечення, статистичні данні тощо).

Слайди № 5-8: основні результати дослідження.

Слайди № 9-10: висновки та рекомендації.

 

3.    Презентація та захист творчої роботи

Захист творчої роботи відбувається державною мовою.

Захист починається з доповіді її автора (у супроводі мультимедійної презентації).

Зміст мультимедійної презентації має відповідати змісту доповіді та органічно доповнювати (підкреслювати основні положення) виступ учасника.

У доповіді слід обґрунтувати актуальність теми, мету і завдання роботи, стисло охарактеризувати досліджувану проблему, існуючі методи її розв’язання, зміст творчих розробок та рекомендації автора.

Вступне слово необхідно підготувати заздалегідь у формі виступу, в якому доцільно висвітлити такі важливі питання:

-         обґрунтування актуальності теми творчої роботи;

-         мету та завдання дослідження;

-         основні результати дослідження та рекомендації щодо їх впровадження.

Рекомендована тривалість доповіді – 5-7 хвилин.

Члени Оргкомітету та присутні на захисті експерти можуть ставити доповідачу запитання з метою визначення рівня його професійної підготовки, знання чинного законодавства, повноти та ґрунтовності дослідження (з обраної тематики) та ерудиції в цілому. Доповідач повинен прокоментувати та дати вичерпні відповіді на всі запитання та зауваження.

Після обговорення підсумків захисту на закритому засіданні Оргкомітету приймається рішення щодо оцінювання творчих робіт.

Процедура підтвердження підсумків захисту протоколюється секретарем комісії.

 

4. Критерії оцінювання презентації 
та захисту творчих робіт конкурсантів

 

№ з/п

Критерії для оцінювання

Бали

1

Повнота розкриття обраної теми:

-         вміння пояснити актуальність теми дослідження, чітко сформулювати його завдання;

-         знання чинного законодавства та його використання у дослідженні;

-         повнота дослідження.

2,0

2

Ґрунтовність висновків і рекомендацій:

-         уміння робити обґрунтовані висновки і рекомендації;

-         реалістичність рекомендацій та доцільність їх впровадження.

1,0

3

Презентація результатів дослідження:

-         культура мовлення;

-         чіткість виступу, послідовність, лаконічність та логічність викладення поданого матеріалу;

-         оформлення презентації;

-         повнота та ґрунтовність відповідей на поставлені запитання.

2,0

 

Разом

5,0

 

Результати захисту оцінюються за встановленими критеріями і оголошуються конкурсантові після обговорення членами Оргкомітету. Оцінка фіксується в протоколі.

Після захисту творча робота передається на зберігання в архів Конкурсу.

 

 


 

 

Орієнтовна тематика творчих робіт

 

1. Держава і розвиток інститутів громадянського суспільства.

2. Забезпечення ефективності державного управління: виклики і можливості.

3. Державне управління: політичний та адміністративний аспекти.

4. Політико-правовий розвиток України як чинник здійснення реформ.

5. Геополітичні виклики та загрози для України в умовах глобалізації суспільства.

6. Зовнішні пріоритети України та нові моделі стратегічного партнерства.

7. Програма економічних реформ Президента України на 2010-2014 роки: проблеми реалізації і шляхи їх вирішення.

8. Формування інституційного підґрунтя політики реформ.

9. Модернізація державного управління і державної служби: проблеми і шляхи вирішення.

10. Сучасні реформи: світовий досвід і здійснення адміністративної реформи в Україні.

11. Реалізація адміністративної реформи на місцевому рівні.

12. Державний менеджмент в умовах здійснення адміністративних реформ.

13. Проведення реформ системи місцевого самоврядування в Україні.

14. Конституційний процес в Україні.

15. Аналіз політики як прикладна суспільна наука і сфера професійної діяльності.

16. Реалізація модернізаційних стратегій в умовах глобальної кризи.

17. Перспективи економічного розвитку України в умовах глобалізаційних процесів.

18. Модернізація інфраструктури та базових секторів економіки (сільське господарство, житлово-комунальне господарство, транспортна інфраструктура, енергетика та ін. – за вибором).

19. Управління економічними ризиками.

20. Державне регулювання кризових ситуацій в економіці. Основні напрями регуляторної політики в Україні.

21. Модернізація структури економіки і зростання національної конкурентоспроможності: проблеми, шляхи вирішення.

22. Ключові пріоритети інвестиційно-інноваційної політики в Україні.

23. Кластери як ефективний механізм реалізації інноваційної політики на високоурбанізованих територіях.

24. Бюджетно-податкова політика України.

25. Вплив сучасної суспільно-політичної і економічної ситуації України на імідж державного управління.

26. Інноваційні технології і механізми державного управління.

27. Реалізація державної кадрової політики в контексті адміністративної реформи.

28. Нормативно-правове забезпечення державної служби України.

29. Історія державної служби України.

30. Шляхи забезпечення професіоналізації державної служби і служби в органах місцевого самоврядування.

31. Державна служба в країнах-членах ЄС: результати реформ, майбутнє державної служби, досвід для України.

32. Демократичні стандарти в діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування.

33. Шляхи забезпечення ефективності взаємодії органів влади з представниками інтелектуальної еліти, науки, бізнесу, громадськістю та політичними партіями.

34. Розвиток демократії і демократична освіта в Україні.

35. Електронне урядування в України як новий об’єкт правового регулювання.

36. Державна політика розвитку інформаційного суспільства й електронного урядування: сутність, мета, стратегія і механізми реалізації.

37. Надання державних послуг з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

38. Моніторинг і оцінка як інструменти ефективного управління державним сектором.

39. Сучасний кадровий менеджмент в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

40. Професіоналізація державної служби України.

41. Реформа управління персоналом на державній службі і службі в органах місцевого самоврядування в Україні: проблеми, здобутки.

42. Розробка і впровадження підходу до управління персоналом на основі компетенції: європейський досвід і перспективи впровадження в Україні.

43. Становлення корпусу професійних лідерів в системі державної служби і служби в органах місцевого самоврядування в Україні: проблеми, шляхи їх вирішення.

44. Президентський кадровий резерв «Нова еліта нації» як пріоритетний напрям реформування системи державного кадрового менеджменту.

45. Професійне навчання і розвиток лідерства в системі державного управління.

46. Емоційно-компетентнісне лідерство.

47. Психологічні основи управлінської компетентності керівника на державній службі.

48. Запровадження нових принципів державної служби і служби в органах місцевого самоврядування в умовах реформ і викликів суспільства.

49. Стратегічне лідерство в управлінні людськими ресурсами в системі державного управління.

50. Підходи до управління ризиками і викликами в державному управлінні.

51. Процедури і механізми управління розвитком системи державної служби, служби в органах місцевого самоврядування на засадах корпоративного лідерства.

52. Європейські норми і стандарти державного управління: перспективи впровадження в Україні.

53. Європейські цінності і правова держава – виклики для державної служби і служби в органах місцевого самоврядування.

54. Верховенство права: внутрішня політика, громадянське суспільство, правосвідомість.

55. Місцеве самоврядування: концепції і конституційно-правові засади в Україні.

56. Місцеве самоврядування в Україні: процеси децентралізації та розвитку.

57. Місцевий та регіональний розвиток, повноваження та можливості органів місцевого самоврядування.

58. Правові засади місцевого самоврядування.

59. Соціальна мобілізація та її вплив на процеси децентралізації.

60. Форми і механізми участі громадян в місцевому самоврядуванні.

61. Методи залучення громадян до врядування.

62. Інструменти проведення ефективного політичного діалогу між органами місцевого самоврядування й органами державної влади.

63. Матеріальна і фінансова основа місцевого самоврядування в Україні: бюджетний процес, комунальна власність, земельне й екологічне законодавство.

64. Земельні відносини в Україні.

65. Земельна реформа: очікування, проблеми реалізації та шляхи їх вирішення.

66. Посилення ролі неурядових організацій у виробленні і впровадженні регіональної політики.

67. Формування клієнт-орієнтованої організаційної культури в органах влади.

68. Стратегічне планування як інструмент для визначення напрямів регіонального економічного розвитку.

69. Стратегічне планування і особливості бюджетного процесу в Україні.

70. Промислова політика та її роль в економічному розвитку регіону.

71. Поліпшення бізнес-клімату в регіоні та залучення інвестицій. Механізми регулювання інвестиційної діяльності.

72. Розвиток регіонів України зусиллями влади, громадськості і соціально відповідального бізнесу.

73. Природа корупції в Україні: суперечності, ризики, проблеми.

74. Запобігання і протидія проявам корупції в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

75. Стан і тенденції боротьби з корупцією в Україні.

76. Адміністративні правопорушення корупційного характеру у владних інститутах.

77. Сучасні механізми запобігання виникненню і протидії корупції. Антикорупційна стратегія України.

78. Національна антикорупційна політика: причини, наслідки, механізми протидії корупції.

79. Відповідальність за корупційні діяння, правові засади відшкодування збитків завданих внаслідок їх вчинення.

80. Міжнародна система оцінювання корупції й антикорупційна політика України.

81. Взаємодія органів державної влади, органів місцевого самоврядування з інститутами громадянського суспільства у вирішенні проблем протидії корупції.

82. Соціальна політика і механізми підвищення стандартів життя.

83. Соціальний розвиток і соціальна політика України.

84. Соціальна держава: проблеми формування в умовах трансформації українського суспільства.

85. Механізми реалізації соціальної політики в умовах реформ.

86. Державні стандарти соціальних послуг: проблеми впровадження і шляхи їх вирішення.

87. Основні принципи управління якістю соціальних послуг.

88. Реалізація реформи медичного обслуговування у регіонах України.

89. Пріоритети реформування системи освіти в Україні та шляхи їх реалізації на регіональному рівні.

90. Стратегічна мета й основні принципи гуманітарної політики України.

91. Державна політика щодо розвитку соціально-трудових відносин в Україні.

92. Збереження і розвиток трудового потенціалу в Україні.

93. Актуальні проблеми ґендерної рівності в Україні.

94. Впровадження ґендерних підходів у діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування.

95. Гендерна демократія і українська перспектива.

96. Розвиток людського капіталу – стратегічний пріоритет державної політики.

97. Освіта і наука, інформаційний розвиток – інвестиції в людський капітал.

98. Нова регіональна політика як складова посткризового відновлення.

99. Регіональний розвиток та реформа міжбюджетних відносин.

100.               Механізми державного управління розвитком депресивних регіонів України на засадах впровадження випереджальних (форвард) стратегій.

101.               Стратегічне планування як регулятор ринкових відносин.

102.               Стратегічний кадровий менеджмент у системі стратегічного управління.

103.               Сучасна система стратегічного планування в Україні на центральному, регіональному і місцевому рівнях.

104.               Європейський досвід стратегічного планування розвитку територій і напрями його використання в Україні.

105.               Формування і впровадження програм підвищення конкурентоспроможності територій в Україні.

106.               Регіональний вимір євроінтеграційної стратегії України: регіональний розвиток і міжрегіональне співробітництво.

107.               Механізми підвищення ефективності державного управління в регіоні.

108.               Особливості технологізації управління конкурентоспроможністю регіону.

109.               Бізнес як елемент економічного розвитку малих міст.

110.               Проект як форма вирішення питань місцевого розвитку.

111.               Управління проектами і впровадження стратегій розвитку територій.

112.               Роль децентралізації в системі публічного менеджменту.

113.               Розвиток партнерства між місцевою владою і недержавним сектором у сфері надання громадських послуг.

114.               Публічна дипломатія і лобіювання громадських інтересів на місцевому рівні.

115.               Проблеми використання інструментів і механізмів участі громадськості у прийнятті рішень на місцевому рівні.

116.               Особливості менеджменту в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

117.               Функції менеджменту: сутність, характеристика.

118.               Формування позитивного іміджу органів державної влади, органів місцевого самоврядування.

119.               Сучасні РR-технології формування позитивного іміджу влади.

120.               Самоменеджмент керівника.

121.               Стратегія і тактика ведення переговорів.

122.               Правові і практичні аспекти організації і ведення кадрової роботи в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

123.               Контроль й оцінювання управлінської діяльності.

124.               Контроль і виконавська дисципліна в органах виконавчої влади.

125.               Управління змінами. Стратегії і підходи до успішного управління змінами.

126.               Адміністративна реформа: поліпшення якості і підвищення ефективності державних послуг.

127.               Проблеми якості управлінських послуг в Україні на сучасному етапі.

128.               Досвід країн розвиненої демократії щодо надання державних послуг органами державної влади, органами місцевого самоврядування.

129.               Запровадження системи управління якістю в діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування.

130.               Управління інноваціями в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

131.               Державна політика: аналіз і здійснення в Україні.

132.               Розробка і прийняття управлінських рішень.

133.               Залучення громадян до процесу вироблення і реалізації державних рішень.

134.               Аналіз державної політики: процес і технологія.

135.               Аналітичний документ як інструмент підготовки управлінських рішень.

136.               Політичний моніторинг і оцінювання в системі аналітичного забезпечення процесів державного управління.

137.               Принципи і механізми формування й оновлення управлінської еліти в Україні.

138.               Політико-управлінська культура державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування: стан, суперечності розвитку і шляхи адаптації до стандартів ЄС.

139.               Концептуальні засади трансформації владних інститутів, процесу вироблення і здійснення публічної політики в Україні.

140.               Психологічні засади управлінської діяльності.

141.               Психологічні аспекти управлінського впливу.

142.               Управління організаційними конфліктами.

143.               Проблема «професійного вигорання» керівника і підлеглих у системі державної служби, служби в органах місцевого самоврядування.

144.               Розвиток організаційної лояльності і професійної мотивації персоналу в системі державної служби, служби в органах місцевого самоврядування.

145.               Психологічні основи прийняття управлінських рішень.

146.               Психологічний клімат як умова забезпечення ефективного управління структурним підрозділом органу державної влади, органу місцевого самоврядування.

147.               Лідерство і стиль роботи керівника.

148.               Феномен лідерства у сфері державної служби і служби в органах місцевого самоврядування.

149.               Управління конфліктами в управлінській діяльності. Методи і засоби конструктивної критики.

150.               Управління конфліктом інтересів і професійна етика державного службовця.

151.               Діловий і службовий етикет в державній службі і службі в органах місцевого самоврядування.

152.               Професійна культура державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.

153.               Комунікації в державних інституціях.

154.               Комунікації і державно-управлінська діяльність.

155.               Комунікативні технології в системі державної служби і служби в органах місцевого самоврядування.

156.               Медіа, бізнес, громадськість, влада: взаємодія в умовах реформ.

157.               Влада і громада: проблеми взаємодії.

158.               Ділове спілкування і забезпечення його ефективності.

159.               Економічне і політичне обґрунтування необхідності проведення громадських слухань.

160.               Основні стандарти оприлюднення інформації на веб-сайтах органів державної влади, органах місцевого самоврядування у мережі Інтернет.

161.               Публічно-приватне партнерство в системі державного управління.

162.               Аудит демократичності адміністративної діяльності: проблеми проведення і оцінювання.

163.               Культура демократичного врядування як основа інституційних реформ в Україні.

164.               Політичний діалог влади й електорату у процесі формування представницьких органів влади.

165.               Інноваційні методи управління кадрами як метод удосконалення системи управління персоналом в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

166.               Енергозбереження й енергоменеджмент в Україні.

167.               Вільна тема (з питань державного управління).

 


 

Рекомендації для проведення презентації учасників

ІІІ туру щорічного Всеукраїнського конкурсу 
“Кращий державний службовець”

 

Презентація учасника відбувається відповідно до умов Конкурсу державною мовою і передбачає необхідність подання повної інформації щодо особливостей і загальних засад діяльності органу державної влади та державного службовця.

Презентація відбувається у вигляді виступу, в якому зазначаються основні цілі, завдання та принципи функціонування органу державної влади, в якому працює учасник Конкурсу, та функціональні завдання, які входять до компетенції конкурсанта.

Під час презентації учасник Конкурсу відображає основні напрями державної політики у сфері державної служби, характеризує власну професійну діяльність, мотиваційну спрямованість щодо неї, звертає увагу на досягнуті результати своєї роботи та її роль у загальних результатах діяльності органу влади.

Крім того, учасник Конкурсу під час презентації має відзначити роль органу державної влади (в якому працює) у реалізації реформ державного управління та продемонструвати знання про шляхи реалізації антикорупційної політики, подати інформацію про ступінь володіння основними правовими та законодавчими документами, що характеризують діяльність органу державної влади, знання історії України, власні пропозиції щодо удосконалення роботи органу влади та професійної діяльності.

Під час презентації учасник Конкурсу може використовувати аудіо та відео записи, мультимедійний супровід.

Викладення матеріалу в презентації має бути стислим і точним. Необхідно використовувати синтаксичні конструкції, притаманні мові ділових документів, уникати складних граматичних зворотів. Також у виступі потрібно використовувати стандартизовану термінологію, уникати маловідомих термінів і символів.

Члени Оргкомітету Конкурсу та викладачі-експерти, присутні на презентації, можуть ставити конкурсанту запитання з метою визначення рівня його професійної підготовки та ерудованості, уточнюючі питання щодо інформації, поданої у презентації.

Презентація конкурсанта триває до 5 хвилин.

Підведення підсумків оформлюється протоколом засідання Оргкомітету Конкурсу.

Після обговорення підсумків презентації на закритому засіданні Оргкомітету Конкурсу виноситься рішення щодо її оцінювання. 


 

Критерії

оцінювання презентації учасників

 

№ з/п

Критерії оцінювання

Бали

1.

Вміння презентувати себе:

-         впевненість;

-         культура мовлення;

-         зовнішній вигляд державного службовця.

2,0

2.

Змістовність виступу:

-         чіткість виступу;

-         логічність викладення поданого матеріалу;

-         оперування аргументованими фактами, статистичними показниками, переконливими прикладами;

-         ґрунтовність пропозицій щодо вдосконалення професійної діяльності.

2,0

3.

Використання наочного матеріалу:

-         мультимедіа (презентації);

-         схеми, таблиці, графіки;

-         робота з фліпчартом тощо.

1,0

 

Разом

5,0

 

Критерії оцінювання ділової гри

Ділова гра відноситься до імітаційних ігрових методів навчання, метою якої є формування у її учасників готовності до професійної діяльності та активізація їх навчально-пізнавальної діяльності шляхом переведення кожного з них із об’єкта впливу в суб’єкт взаємодії.

Участь конкурсанта у діловій грі оцінюється за двома групами критеріїв:

- міжгрупова та внутрішньогрупова взаємодія;

- особистісні якості.

У міжгруповій та внутрішньогруповій взаємодії учасників ділової гри оцінюються:

- швидкість прийняття рішень групою;

- кількість і якість внесених контрпропозицій за рішеннями, що були прийняті іншими ігровими групами;

- аргументованість у відстоюванні рішень групи;

- здатність до вироблення спільного рішення.

Особистісні якості учасника ділової гри оцінюються за критеріями:

- активність та принциповість;

- толерантність та доброзичливість;

- уміння аргументувати свої рішення і відстоювати їх;

- здатність оперувати статичними даними та іншою інформацією при обґрунтуванні рішень;

- уміння залучати до дискусії інших;

- уміння працювати у групі;

- уміння презентувати результат групової діяльності;

- дотримання правил (регламентів, інструкцій) ділової гри, встановлених модератором.